Vi använder kakor (cookies) för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa kakor. Läs mer
Facebook
Newsletter
Ring mig
Boka en demonstration

Dina behov

Innesälj telefon

S2 är ett webbaserat säljsystem som optimerar sälj- och kontaktintensiva verksamheter. Alla säljare som ska prestera på topp har rätt till det bästa säljsystemet. Det är extra viktigt för säljare som använder telefonen för att prata med kunder.

Vi har många exempel på att säljarna blir lugna och trygga när de börjat använda S2. Samtidigt får de paradoxalt nog ändå betydligt mer tid för samtal med kunderna än tidigare. Det beror bland annat på att S2 som arbetsmiljö förmedlar en enkel tydlighet och ger en mer träffsäker marknadsbearbetning.

Alla typer av säljare använder S2 – fältsäljare som letar prospekts, innesäljare, telemarketingsäljare, callcenters-agenter och kommunikatörer på contact center.

I S2 blir allt överblickbart även för säljchefen. Snabba rapporter i nuet berättar hur du ska styra insatserna imorgon. När dagens säljarbete är avslutat får du till och med ett SMS som berättar hur det gick under dagen.

Kundcase If Skadeförsäkringar – Innesälj konsument

Prospektering

Framgångsrika säljare och säljorganisationer är bra på att driva sina affärer målmedvetet. Men trots framgången brister de ofta i att säkra inflödet av nya prospekts. Ett akutläge uppstår när man upptäcker att det saknas prospekt för att nå uppsatta mål.

S2 används för att säkerställa att prospekten aldrig sinar. När säljarna prospekterar med S2 blir arbetet lite lättare, lite tydligare och lite roligare. Säljchefen coachar säljarna i prospekteringen baserat på tydliga rapporter och genom medlyssning i samtal. Allt kan göras på distans över webben.

S2 är säljsystemet som knyter ihop säljorganisationen och får alla att jobba målmedvetet även i prospekteringsfasen. Se till att ni står i startblocken varje gång det öppnas en affärsmöjlighet.

Kundcase Selecta – Prospektering fältsäljare

Mötesbokning, seminarier och konferenser

S2 har färdiga moduler för mötesbokning och seminarie-/konferensbokning.

Behoven kring mötesbokning är olika, därför är S2 öppet för alla olika typer av situationer. Det kan t.ex. vara säljare som bokar möten åt sig själva, en eller flera mötesbokare som bokar åt säljare, en extern byrå som är speciliserad på mötesbokning som bokar åt många säljare hos olika uppdragsgivare. Kort och gott klarar S2 det mesta på området mötesbokning.

Vid mötesbokning måste bokningsprocessen säkras för att maximera nyttan av bokningsarbetet, därför finns det stöd för kvalitetssäkring ända från målgruppssegmentering till genomfört möte och uppföljt resultat i S2.

Seminarie- och konferensbokning i S2 kan också bedrivas på olika sätt för olika syften. Det är vanligt att en byrå bokar seminarier åt ett annat företag eller att ett företag arrangerar en konferens och använder S2 för att fylla konferensen med deltagare.

Kundcase Malmbron – Mötesbokning för Swedbank

Undersökningar

S2 är perfekt när du genomför en nöjd-kundundersökning, behöver uppdatera ditt eller din uppdragsgivares kundregister eller vill scanna marknaden efter nya leads.
Det är lätt att förbereda undersökningen i S2. Sedan kan du låta en eller många personer, interna eller externa, hjälpa dig med själva genomförandet.

Så fort första kundkontakten tagits kan du se det i S2. Därefter kommer resultatet och själva undersökningsinformationen kan flöda in i vilket annat verksamhetssystem som helst. 

CRM, eller kundvård på svenska

Längre affärer brukar kännetecknas av komplexa sälj- och/eller köpprocesser för kunden. Det behöver inte betyda att affären är svårare att genomföra, men det betyder att flera är involverade och att många berörs av köpet.

När säljare arbetar med längre säljcykler är det viktigt att ha ett systemstöd som håller i själva säljprocessen och hjälper dig som säljare eller säljchef att driva den framåt. I S2 täcks säljarens behov inom det vi kallar för CRM, eller kundvård på svenska. CRM står för Customer Relationship Management.

Bra säljstyrning ökar försäljningen

En förutsättning för att rikta och leda säljares arbete till snabbare och fler avslut med högre ordervärden är total överblick i pågående försäljningsarbetet. En säljchef behöver lättanvända och snabba prognosverktyg för att se hur säljarna ligger till mot uppsatta mål. 

S2 ger säljorganisation och ledning de verktyg som krävs för fullständig insyn och säljstyrning i ett företag.

Omedelbar nytta med S2

S2 är en färdig molntjänst som ger omedelbar bild av försäljningsläget. Lösningen är lätt att använda och snabb att komma igång med. S2 är från grunden framtaget av säljare för säljare.

S2 är lättanvänt och kan jämföras med en internetbank. För att låta nybörjaren bli bekväm med tjänsten snabbt, finns online-hjälp, utbildning, och ett supportteam i andra telefonluren som gärna hjälper till.

I S2 blir företagets kundregister lätt att överblicka och kunder kan snabbt flyttas över affärsområden och säljteam ner på enskilda säljare. En total bild av företagets relation till respektive kund – med pågående affärer, tidigare ordrar,och aktuella händelser – ges i en och samma vy.

Ett säljsystem för hela organisationen

Säljchefen använder S2 för att coacha sina säljare och kan följa hur de lyckas i arbetet med att finna nya prospects.

För säljaren blir försäljningsarbetet mer strukturerat och effektivt med S2. Säljaren har all information om kunder och affärer samlad på ett ställe och kan själv kontinuerligt följa och styra sin prestation. Det blir också lätt för säljaren att se hur han eller hon ligger till mot uppsatta mål.

Säljarens rapportering sker löpande och automatiskt, istället för precis innan deadline under onödig stress.

S2 är också ett utomordentligt verktyg i samspelet mellan säljare och säljchef, exempelvis för att diskutera specifika kundfall eller få råd och vägledning.

Säljchef eller VD kan när som helst se om ett team har mött eller kommer att möta sin budget. Med en knapptryckning skapas en försäljningsprognos för den närmaste tiden, som kan skrivas ut eller användas i en presentation.

Kunskapen alltid tillgänglig

Eftersom S2 är en internettjänst ger den ständig tillgång till uppdaterad information om den aktuella försäljningssituationen, oavsett om användaren befinner sig på kontoret, på hotellet eller i hemmet.

Tjänsten är byggd för svensk företagskultur där framsteg och samarbete sätts i första rummet. S2 kan köras både på svenska och engelska, eventuella personliga supportärenden hanteras i Sverige och på svenska eller efter behov på engelska.

Kräver ingen investering

S2 är ingen programvara som måste köpas, installeras och underhållas. Istället för att binda företagets kapital i licenser och hårdvara erbjuder S2 en prenumerationslösning, där du betalar efter behov och nyttjande.

Tjänsten körs i en webbläsare, på valfri vanlig dator med internetförbindelse.

Snabbt och säkert införande

Oftast går det snabbare än en vecka att införa S2 i en säljstyrka. Många kunder klarar av att införa tjänsten klarar på egen hand med hjälp av steg-för-steg-mallarna. För den som vill vara på säkra sidan erbjuder vi professionell hjälp med införandet.

De flesta användare klarar att lära sig S2 på egen hand. Det finns också utbildningspaket som kan utnyttjas i samband med införande av tjänsten.

S2 är en nyckelfärdig lösning som ger ett säljande företag det säljstöd och de styrverktyg som krävs för att öka försäljningen.